Aby wysłać deklarację do urzędu skarbowego należy podpisać deklarację. Podpis na deklaracji może złożyć podatnik lub osoba przez niego upoważniona. Aby upoważnić daną osobę do składania deklaracji w naszym imieniu należy złożyć deklarację UPL-1.
Pełnomocnictwo UPL-1 można złożyć następującymi sposobami:
Jak złożyć pełnomocnictwo UPL-1 przez portal podatkowy?
Do zalogowania się udostępnione zostały dwa sposoby: profil zaufany lub dane podatkowe.
Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki Dokumenty - Złóż dokument. W okno wyszukiwarki wpisujemy rodzaj dokumentu, czyli UPL.
Po wyszukaniu dokumentu przechodzimy do wypełniania pełnomocnictwa.
Kolejnym krokiem jest zaznaczenie w czyim imieniu będzie składane pełnomocnictwo.
W przypadku, gdy to my chcemy upoważnić inną osobę do składania deklaracji w naszym imieniu wybieramy opcje "za siebie".
Natomiast jeżeli jesteśmy pełnomocnikiem zawodowym np. adwokatem innej osoby fizycznej to zaznaczamy pole drugie "za inną osobę fizyczną..."
W przypadku pełnienia funkcji pełnomocnika innego podmiotu nie będącego osobą fizyczną np. spółki, wybieramy opcję trzecią "za inny podmiot".
Po zaznaczeniu opcji "za siebie" nasze dane uzupełnią się automatycznie. W przypadku składania pełnomocnictwa w imieniu innej osoby lub np. spółki w kolejnym kroku należy podać PESEL lub NIP.
W tej instrukcji omówimy składanie pełnomocnictwa w swoim imieniu.
Krok drugi to podanie danych osoby, którą upoważniamy do składania deklaracji w naszym imieniu. Wybieramy rodzaj identyfikatora NIP lub PESEL, podajemy imię i nazwisko, dane adresowe i opcjonalnie dane kontaktowe takiej jak numer telefonu czy adres e-mail.
Następny krok to data do której będzie obowiązywało pełnomocnictwo. Jeżeli chcemy go udzielić bezterminowo to nie uzupełniamy daty w polu "do".
Krok czwarty to podsumowanie, gdzie możemy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych, zaakceptować i wysłać pełnomocnictwo.