Brak możliwości złożenia korekty po 30 czerwca/po wniosku o zwrot nadpłaty - co oznacza taki komunikat z ZUS podczas próby wysyłki deklaracji?

Podczas próby wysyłki deklaracji ZUS DRA może pojawić się komunikat:

  • Błąd 69014506: Kwota do zapłaty na ubezpieczenie zdrowotne różni się od kwoty z deklaracji korygowanej.
  • Błąd 68014701: Brak możliwości złożenia korekty po 30 czerwca lub po złożeniu wniosku o zwrot nadpłaty.

 

Przyczyny błędu

Oznacza to, że korekty dotyczące ubiegłego roku nie są akceptowane przez system z powodu blokady ZUS wprowadzonej w związku z rocznym rozliczeniem składki zdrowotnej (kwiecień 2023).

 

Kroki naprawy błędu

W takiej sytuacji przedsiębiorca ma do wyboru dwie ścieżki:

Opcja 1: Złożenie deklaracji osobiście w placówce ZUS

  1. Wejdź do zakładki Deklaracje → Deklaracje w systemie Systim.
  2. Wybierz odpowiednią deklarację, np. DRA 02/2023.
  3. W opcjach orzy danej deklarcji wybrać należy -> Pobierz PDF.
  4. Wydrukuj pobraną deklarację i zanieś ją do najbliższej placówki ZUS.

Opcja 2: Wysłanie deklaracji przez PUE ZUS

  1. Przygotuj deklarację na formularzu POG dostępnym w PUE ZUS.
  2. Dołącz opis, w którym wyjaśnisz powód korekty za miesiące wstecz (np. korekta składek zdrowotnych).
  3. Wyślij wniosek za pośrednictwem systemu PUE ZUS.

 

Uwaga!

Proces ten może potrwać do 30 dni roboczych. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wykonania całej operacji elektronicznie np. poprzez Systim.

 

Ważne!

  1. Po złożeniu korekt w ZUS i ich zaakceptowaniu przez Zakład, sprawdź, czy korekty są widoczne na koncie płatnika w systemie PUE ZUS.
  2. Po ich uwzględnieniu, prześlij ponownie deklarację za kwiecień 2023, uwzględniając rozliczenie rocznej składki zdrowotnej.

powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!