Aby w Systim naliczyć listę płac należy:
- wprowadzić pracownika i jego dane,
- wprowadzić jego harmonogram czasu pracy (można też wybrać już istniejący)
- wprowadzić jego czas pracy (można pominąć ten krok, jeśli pracownik pracował cały miesiąc),
- wprowadzić okresy rozliczeniowe (jeśli nie zostały wcześniej wprowadzone),
- wprowadzić umowę dla danego pracownika.
Następnie należy wejść w moduł "Kadry i Płace" i wybrać zakładkę "płace", tutaj należy utworzyć nową listę płac.
Jeżeli do umowy zostanie dodane "wypowiedzenie umowy" wówczas na liście płac pojawi się okienko "ekwiwalent za niewykorzystany urlop" z kwotą. Program oblicza ekwiwalent zgodnie z obowiązującymi zasadami. Sposób obliczenia ekwiwalentu można sprawdzić wybierając przycisk "pokaż" przy kwocie ekwiwalentu.
W edycji listy płac danego pracownika można również kliknąć opcję "składniki płacowe" w prawym górnym rogu, by podejrzeć składniki płacowe na podstawie których wyliczono listę płac. Można tam też dokonać ich zmiany i zatwierdzić, aby na nowo przeliczyć listę płac.