Jak dodać środek trwały?
W module „księgowość” i zakładce „środki trwałe” należy wybrać opcję „dodaj środek trwały” lub kliknąć „zielony znak plus”.
W nowym okienku wybieramy nazwę KŚT (7), status (aktywny, zamortyzowany,
zlikwidowany), rodzaj środka (pojazdy), stopę procentową (np. 20%), współczynnik (np. "1") i przede wszystkim wartość początkową (w naszym przypadku jest to kwota 20 000 zł) oraz kwotę nieamortyzowaną, jeśli taka występuje (może być zerowa).
* Do dodanego wyżej ŚT zostanie wyliczona amortyzacja np. na 5 kolejnych lat.
Amortyzację można obliczyć poprzez ikonę drugą „oblicz amortyzację” lub pobrać obliczoną amortyzację do PDF — ikona „PDF”.
Dodatkowo można zaksięgować amortyzację. Wchodzimy w zakładkę „środki trwałe” i opcję „zaksięguj amortyzację”. W nowym oknie wybieramy miesiąc ewidencji do zaksięgowania i klikamy „zaksięguj”. Program automatycznie przeniesie nas do nowego księgowania, w którym uzupełni odpowiednie sekcje ("wpis do KPiR", "Rejestr VAT") o podane wartości.
powrót do pytań