Aby podpisać utworzone Sprawozdanie Finansowe, należy wejść w zakładkę "Księgowość" > "Deklaracje", następnie przy wygenerowanym
Sprawozdaniu Finansowym po prawej stronie klikamy na "opcje" i z listy pobieramy plik SF w formacie XML. Plik Sprawozdania Finansowego zapisujemy np. na pulpicie, bądź w utworzonym wcześniej folderze.
Odszukujemy zapisany plik SF, naciskamy prawym przyciskiem myszki na ikonę pliku i z listy wybieramy opcję "podpisz plik podpisem" (dokładna nazwa opcji może być inna, gdyż zależy od tego od jakiego wystawcy posiadamy podpis elektroniczny). Następnie pojawi się okno w którym należy sprawozdanie podpisać. Po podpisaniu sprawozdania zwykle pojawi się nowy plik, lub wcześniejszy plik ze sprawozdaniem ulegnie zmianie.
Wówczas Sprawozdanie Finansowe będzie poprawnie podpisane, w takiej formie należy je wysłać do KRS.
Ministerstwo Finansów udostępnia podgląd/edycję SF poprzez aplikację
https://e-sprawozdania.mf.gov.pl/ap/
UWAGA !
W przypadku, kiedy Sprawozdane Finansowe musi podpisać kilka osób najpierw podpisują osoby, które używają podpisu ePUAP, następnie mogą podpisać osoby, które posługują się podpisem elektronicznym (kwalifikowanym).