Taki komunikat może się pojawić podczas próby podpisywania deklaracji podpisem elektronicznym. Co w takiej sytuacji należy zrobić?
UWAGA: Komunikat może się również pojawić w wersji angielskiej - "A device attached to the system is not functioning.".
- Na początek zrestartuj komputer i spróbuj ponownie.
- Jeśli to nie pomogło, zaktualizuj sterowniki od producenta podpisu elektronicznego i oprogramowanie do podpisu i spróbuj ponownie.
- Jeśli podpis elektroniczny wciąż nie działa upewnij się, że w danym momencie nie jest włączony inny program do podpisywania deklaracji, w danym momencie powinien być aktywny tylko jeden z nich.
- Jeśli to nie pomoże, sprawdź czy w ogóle działa podpisywanie dokumentów - spróbuj podpisać dowolny plik np. na pulpicie. Jeśli to nie zadziała skontaktuj się z producentem/dystrybutorem podpisu elektronicznego.
- Jeśli to nie pomogło, spróbuj przełożyć czytnik do innego portu USB i spróbować ponownie.
- Jeśli to również nie przyniosło efektu może to wskazywać na awarię czytnika - skontaktuj się z producentem aby zweryfikował i ewentualnie wymienił czytnik z podpisem elektronicznym.