Jeżeli występuje problem przy podpisywaniu deklaracji lub plików JPK w Systim (i SystimPlus), należy wykonać następujące czynności:
- upewnić się, iż SYSTIM włączony jest na przeglądarce Mozilla,
- podpis elektroniczny jest zarejestrowany, zainstalowany i podłączony pod USB (należy zarejestrować podpis na swoim komputerze. W aplikacji dołączonej do podpisu jest taka możliwość. Spowoduje to zapisanie odnośnika do certyfikatu na komputerze. Do tego okna można wejść poprzez Start › Uruchom / albo WIN+R i wpisać komendę „certmgr.msc“)
- żadna aplikacja nie blokuje połączenia — nie może być włączony program Dropbox. Program może też być blokowany przez antywirus (który wrzuca program SystimPlus w wyjątki zagrażające), firewall czy inne aplikacje,
- należy posiadać aktualną wersję programu SystimPlus (program działa tylko pod systemem operacyjnym Windows). Jeżeli coś jest nie tak, warto, aby odinstalować obecną wersję SystimPlus. Należy wejść w miejsce zainstalowanego programu SystimPlus (domyślnie to jest C://Program Files/SystimPlus). I w tym folderze SYSTIMPLUS jest ikona "uninstall", trzeba ja kliknąć, aby odinstalować całkowicie program. Wtedy można zresetować komputer, i ponownie zainstalować program.
- uruchomienie programu jako administrator. W tym celu należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonę programy SystimPlus (np. na Pulpicie) i wybrać z listy opcję "uruchom jako administrator".
- po otworzeniu programu SystimPlus widoczny jest po prawej stronie na samej górze numer wersji, należy dwa razy kliknąć ten napis i wtedy po prawej stronie pojawią się dodatkowe opcje. Proszę zaznaczyć "wyświetl wszystkie certyfikaty itd..." oraz "algorytm ASH1..." i spróbować wykonać procedurę wysyłki deklaracji.
Dodatkowe informacje i sposoby wysyłki dotyczące obowiązującego od 1 października 2020 roku pliku JPK V7 można również znaleźć na stronie:
http://www.systim.pl/wysylka-pliku-jpk-v7.pdf