Sprzedaż środków trwałych a podstawa składki zdrowotnej

W przypadku wprowadzenia do Systim faktury, która jest potwierdzeniem sprzedaży środka trwałego, należy dokonać jej odpowiedniego oznaczenia. Dzięki temu przychód tego rodzaju nie zostanie uwzględniony w wartości dochodu, który stanowi podstawę naliczenia składki zdrowotnej.

 

Podczas wprowadzania dokumentu z poziomu zakładki Sprzedaż i Zakup, wybieramy opcje Dodaj fakturę i przygotowujemy standardowy dokument. W kolejnym kroku przechodzimy na zakładkę Księgowość i oznaczamy okienko informujące właśnie o tym, że jest to faktura dotycząca sprzedaży środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.

 

 

 

 

Po zaksięgowaniu dokumentu oznaczenie to jest także widoczne z poziomu edycji dokumentu księgowego.

Dokument taki można oczywiście wprowadzić bezpośrednio do ewidencji księgowej. Wprowadzamy zatem zapis księgowy do KH, KPiR czy też Ryczałtu. Z poziomu zapisu księgowego widoczne jest odpowiednie okienko dla potrzeb oznaczenia sprzedaży środka trwałego.

 


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!