Jak zintegrować pobieranie zamówień z platformy Shoper z Systim?

Systim Connector – wtyczka dla sklepu Shoper.pl

Aplikacja Systim Connector pozwala na automatyczne pobieranie zamówień wystawionych w sklepie, oraz na wystawianie faktur do zamówień pobranych ze sklepu z poziomu Systim. W momencie utworzenia zamówienia przez klienta, jest ono zapisywane w sklepie Shoper, a następnie automatycznie wysyłane do programu Systim.pl i również zapisywane.

Umożliwia to integrację z programem Systim.pl, automatyczną synchronizację oraz dalsze operacje wykonywane w programie Systim.pl związane z zamówieniem, tj. wystawianie faktury do zamówienia, zamawianie kuriera, czy wystawianie dokumentów WZ na podstawie danych zamówienia.

Korzystanie z aplikacji służącej do połączenia sklepu Shoper z Systim.pl Connector jest bezpłatne. Pamiętaj jednak, że Systim.pl jest programem płatnym zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie: wybierz pakiet Systim.

 

 

Instalacja aplikacji Systim.pl Connector w sklepie Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.

Przejdź do sekcji menu: Dodatki i integracje > Aplikacje.

 

Wyszukaj aplikację: Systim.pl Connector na liście i kliknij przycisk: ZAINSTALUJ.

 

Jak zintegrować Shoper z Systim.pl?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.

 

Przejdź do sekcji menu: Dodatki i integracje > Aplikacje.

 

Wyszukaj aplikację: Systim.pl Connector na liście i kliknij przycisk: ZAINSTALUJ.

 

 

 

 

 

Zapoznaj się z opisem aplikacji, zaakceptuj regulamin Appstore i kliknij zielony przycisk: Instaluj.

 

 

 

 

 

Po zainstalowaniu aplikacji, pojawi się ona w sekcji: Dodatki i integracje > Moje aplikacje. Kliknij ikonę konfiguracji (zaznaczoną na czerwono na obrazku poniżej).

 

 

 

 

Jak skonfigurować aplikację Systim.pl Connector w sklepie?

Po kliknięciu ikony konfiguracji, zostanie otwarte okno konfiguracji, w którym należy podać dane dostępowe do konta w programie Systim.pl. Zaznacz opcję: automatyczne przesyłanie zamówień do Systim i zatwierdź klikając przycisk: Zapisz.

 

 

 

 

* Klucz API Systim trzeba wygenerować na koncie Systim.pl. Zakładka Ustawienia -> Użytkownicy -> Opcje -> Wygeneruj klucz.

 

 

 

 

Od strony programu Systim w zakładce Ustawienia – Opcje – Integracje, w pozycji Shoper zapisze się adres naszego sklepu na platformie Shoper.

 

 

 

 

Aplikacja od tego momentu jest poprawnie skonfigurowana i gotowa do pracy.

Od tego momentu każde zamówienie złożone w sklepie Shoper będzie przesyłane również do programu Systim.pl i tam dodawane. Również stany produktów będą na bieżąco aktualizowane w sklepie Shoper na podstawie stanów produktów w Systim.

Jeżeli chcesz tymczasowo wyłączyć synchronizację, wystarczy że ponownie przejdziesz do konfiguracji aplikacji i odznaczysz opcję: automatyczne przesyłanie zamówień do Systim, a następnie zapiszesz zmiany.

 

 

 

Dostępne są tu następujące opcje:

1. Opcja "Adres URL sklepu" pokazuje z jakim sklepem zintegrowane jest obecnie to konto Systim.

2. Opcja "Pokaż klucze dostępu do Shopera" powoduje wyświetlenie kluczy dostępu, jakie zostały przesłane przez sklep Shoper (wyłącznie dla celów weryfikacji poprawności integracji).

3. Opcja "Eksportuj produkty do pliku CSV" eksportuje wszystkie produktu do pliku. Plik ten można później wgrać w sklepie Shoper.

4. Opcja "Wyślij produkty" wysyła produkty do sklepu Shoper (opis poniżej). Jednocześnie wykonuje synchronizację stanów do Shopera, i zamówień z Shopera.

5. Opcja "Wyślij stany" wysyła stany produktów do sklepu Shoper (opis poniżej). Jednocześnie wykonuje synchronizację zamówień z Shopera.

 

 

Jak przygotować produkty do synchronizacji?

Na samym początku, zanim uruchomisz synchronizację, najlepiej przetestować ją na testowej (lub jeszcze nie udostępnionej klientom) wersji Systim i Shopera. Koniecznie też przeczytaj poniższe instrukcje! Wypróbuj różne sytuacje, aby mieć pewność, że integracja zadziała poprawnie w nietypowych sytuacjach.

 

 

Jak dokładnie działa synchronizacja stanów magazynowych?

Synchronizacja odbywa się jedynie na produktach istniejących zarówno w Shoperze jak i w Systim. Pod uwagę są brane tylko te produkty, które zarówno w Systim jak i w Shoperze:

  • mają ustawioną cenę brutto w karcie produktu większą od 0,
  • mają ustawiony kod produktu - kod musi być identyczny w Systim i Shoperze (zwróć uwagę na spacje i znaki specjalne),
  • posiadają nadaną kategorię - kategoria musi nazywać się identycznie w Systim i Shoperze,
  • posiadają ustawioną stawkę VAT - stawka musi być identyczna w Systimi Shoperze.
  • produkt jest w ilosci minimum 1 sztuka na magazynie w Systim.

Synchronizacja wyśle do Shopera stany magazynowe takie, jakie ustawione są w Systim. Ta synchronizacja działa automatycznie po zaznaczeniu opcji "automatycznie aktualizuj zamówienia", można ją również wywołać opcją "wyślij stany".

W przypadku błędnego pobierania stanów magazynowych upewnij sie również, czy w ustawieniach sklepu Shoper nie ustawiono opcji, powodującej że stan magazynowy musi być liczbą całkowitą - w takim wypadku również ilość produktów danego rodzaju w Systim musi być liczbą całkowitą.

 

 

Jak dokładnie działa synchronizacja zamówień?

Zamówienia pobierane są z Shopera i kopiowane do Systim. Integrator będzie w Systim szukał produktów o takim samym kodzie produktu. W przypadku gdy złożone zostanie zamówienie na produkt, którego brakuje po stronie Systim, zamówienie Systim może zostać utworzone bez danego produktu co będzie miało wpływ na całkowitą wartość zamówienia.

Synchronizacja zamówień spowoduje również synchronizację stanów magazynowych.

Ta synchronizacja działa automatycznie po zaznaczeniu opcji "automatycznie aktualizuj zamówienia".

 

UWAGA: zwróć uwagę, że tylko zamówienia złożone przez sklep będą pobierane do zakładki Zamówienia, zamówienia złożone z poziomu panelu administracyjnego nie zostaną zaimportowane.

 

Jeżeli w przypadku prawidłowo wprowadzonych danych zamówienia nie zostaną pobrane, proszę przeinstalować aplikację w Shoperze i wygenerować na nowo klucze API do aplikacji.

Synchronizacja obsługuje wyłącznie sytuację, w której Shoper dostępny jest w polskiej wersji językowej. Włączanie dodatkowych wersji językowych może spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie synchronizacji.

Na obecną chwilę program Systim nie obsługuje opcji ustawienia wielu magazynów po stronie Shoper. W przypadku takiego ustawienia na platformie Shoper synchronizacja się nie powiedzie.

 

 

Jak dokładnie działa synchronizacja produktów?

Synchronizacja produktów spowoduje, że produkty w Systim, które nie posiadają nadanego kodu produktu bądź swojego odpowiednika w Shoperze o takim samym kodzie produktu zostaną tam dodane. Jednocześnie zostanie wykonana synchronizacja stanów magazynowych.

Synchronizację produktów można wywołać opcją "wyślij stany".

 

 

 


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!