Jak prawidłowo wprowadzić daty obowiązywania umów z pracownikami do Systim?

Podczas wystawiania umów w programie należy zwrócić szczególną uwagę na daty zawarcia jak i obowiązywania umów oraz powiązania ich z kolejnymi umowami.

 

Data zawarcia umowy może być wcześniejsza niż data jej rozpoczęcia albo równa dacie rozpoczęcia.

 

 

 

 

Daty rozpoczęcia i zakończenia umowy niezbędne są do określenia i pobrania kwot, które stanowić będą w przyszłości podstawy naliczania wynagrodzeń związanych z nieobecnością (urlop, choroba itp.).

Data zakończenia umowy oznacza termin na który umowa została pierwotne zawarta. Datę faktycznego zakończenia umowy wpisujemy, jeśli różni się ona od pierwotnie zakładanej daty zakończenia, czyli np. w sytuacji, gdy umowa została zakończona przed terminem.

Data zakończenia umowy (w przypadku umowy terminowej) lub data faktycznego zakończenia umowy (np. umowa zawarta na czas nieokreślony) nie może być późniejsza niż data rozpoczęcia aneksu lub kolejnej umowy.

 

Jeśli wprowadzamy aneks do obowiązującej umowy, musimy zwrócić uwagę na wybranie prawidłowej umowy, którą chcemy aneksować. Pozwoli to na zachowanie chronologii zatrudnienia oraz pobieranie prawidłowych kwot stanowiących podstawę do innych naliczeń.

 

 

 

 

Program w kolejnym kroku przenosi nas do formularza umowy, w której zmieniamy odpowiednio daty - czyli datę zawarcia aneksu i datę, od której będzie obowiązywał.

 

 

 

 

Zarówno w przypadku dodawania aneksu do umowy jak i całkowicie nowej umowy w okresie bezpośrednio po zakończeniu wcześniejszej, ważne jest, aby wybrać opcję Kontynuowania umowy. Dodatkowo informuje o tym także stosowny komunikat.

 

 

 

 

Prawidłowe przygotowanie umowy o pracę pozwala uniknąć nieprawidłowości związanych z obliczeniami płacowymi, zwłaszcza w odniesieniu do okresów nieobecności pracownika.

 


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!