Jak drukować paragony z Systim?
1. Aby drukować paragony z Systim, program SystimPlus musi być połączony z drukarką.
Jeśli już połączyliśmy się z drukarką, sprawdzamy, jaki jest status połączenia, na którym nasłuchuje program SystimPlus.
- Poprawny status: "Nasłuchiwanie"
Jeśli status jest ustawiony na „Nasłuchiwanie”, oznacza to, że SystimPlus oczekuje danych na porcie 9999 (port 9999 jest domyślny, można użyć innego, dostępnego portu).
2. Następnie uruchamiamy przeglądarkę i logujemy się na nasze konto Systim oraz przechodzimy do zakładki:
- Sprzedaż i magazyn → Sprzedaż
Po kilku sekundach SystimPlus poinformuje nas o połączeniu z Systim (poprzez chmurkę nad ikoną Systimplus (prawy dolny róg ikon na pasku Windows) z komunikatem „SystimPlus połączył się z Systim”).
3. Jeśli posiadamy już wystawiony paragon, odszukujemy go w zakładce „Sprzedaż”, najeżdżamy myszką na jego pozycję, aby ukazały się dodatkowe ikony opcji. Z widocznych ikon opcji wybieramy drugą w kolei, oznaczającą „sfiskalizuj paragon”.
Po kliknięciu opcji paragon zostanie wydrukowany na wybranej drukarce fiskalnej.
* Należy pamiętać o tym, aby SystimPlus był cały czas uruchomiony podczas drukowania paragonów. Przed wydrukowaniem paragonu należy również upewnić się, że jesteśmy wciąż zalogowani w Systim oraz posiadamy aktywne połączenie z internetem!
powrót do pytań